woensdag 15 augustus 2012, Los Cobanos

15 augustus 2012

Ik lig nu languit op een bank op het terras bij mijn hotel. Ik hoor de zee ruizen, Krekels tsjirpen en nog wat beestjes en verder..... niks. De eigenaar en zijn vriendin zijn net naar bed gegaan  (20.00) en ik mag hun laptop zolang lenen. Dit is wel erg stil en rustig. Vanavond was ik vroeg op pad gegaan om een restaurant te vinden die nog open was. Gister ontdekte ik nl dt de boel hier al vroeg sluit en met vroeg bedoel ik ook echt vroeg, zo rond 17.00 of zo. Toen ik langs een huis liep, werd me  gevraagd of ik avond eten zocht. Ja!!! Ze stelde voor om een bord met garnalen en patat voor me te maken en dat later langs te brengen. Wat een service, dat leek me wel wat. :-)

Vanavond wilde ik wel graag in een restaurant eten, dus vroeg op pad. Toch weer te laat, alles was al dicht, op 1 na. Daar heb ik een van de lekkerste maaltijden gegeten!!! Een bord vol met pasta en allerlei lekkers uit de zee. Heerlijk. Alleen jammer dat rond zons ondergang, toen ik dus zat te eten, een bepaald soort mug de wereld overneemt. In enkele minuten had ik een zwerm agressieve muggen om me heen. Kreeg er helemaal de kriebels van. Ze zaten overal. Ik was al enigszins voorbereid en had lange mouwen en broek aan,maar heb het idee dat ze daar dwars doorheen prikken...Duimen maar dat ze geen malaria of dengue of iets dergelijks mee brengen want ook deet en kleding helpt hier niet tegen...Het liefst was ik met mijn bordje een onder mijn muskietennet gekropen, maar die had ik nou net niet meegenomen naar het restaurant....

De busreis gisteren naar hier ging lekker vlot. Alleen het lopen van de bushalte naar het hotel was wat zwaar. Door het zand heen ploeteren met een backpack op je rug en een kleine rugzak voor in de volle hitte.... ik dacht dat ik terplekke wegsmolt. Wat een hitte hier. Mijn kamer is net een sauna. De fan veranderd daar weinig aan. Maar goed, het is hier wel erg mooi, niet toeristisch en rustig. Vanavond voor het eerst sinds mijn vakantie iets te rustig, maar lang leve internet, hahaha.

Inmiddels komt er een windje opzetten en begint het eindelijk wat af te koelen. Betekent ook dat het zo wel zal aan regenen. De eerste donders heb ik al gehoord.

Gisteravond ben ik met een groep lokals op pad geweest om schilpadden te zoeken. Rond 20.30 vertrokken we. Dan is het hier dus al pikke donker... Alleen al het lopen in het donker met zaklampen nond ik al spannend. Deed me denken aan de speurtochten vroeger  tijdens kamp. Alleen dan nog wat donkerder. En geen idee hebben waar je bent en wat je gaat doen. Als een groep overlegt in het spaans gaat het meeste toch wel langs me heeen. Maar ben ze braaf gevolgd.  Eerst hebben we een stuk over het strand gelopen. Tot een van hen een telefoontje kreeg van de andere groep. De eerste schildpad was gesignaleerd. Of ik er heen wilde.... Ja tuurlijk!!!! Dus een stuk je terug gelopen en daar gewacht op de politie. Na een tijdje kwamen ze en bracht ons naar het andere strand, voor de veiligheid. En ja hoor, daar lag ze. Ze was net klaar met eieren leggen, een stuk of 70 geloof ik en werd opgemeten en gewogen.

Daarna hebben we tot 2 uur in de ochtend op het strand gezeten om te kijken of er nog meer kwamen. Heerlijk een windje er bij en eindelijk een beetje een fatsoenlijk temperatuurtje. Denkend aan de sauna in mijn hotelkamer, zat ik daar wel goed. Ondertussen genietend van de golven en de rust en de leuke gesprekken.

Vandaag was ik alleen wel erg gaar. Dus heb de dag doorgebracht in een van de hangmatten hier met een boek. Ik heb echt veel gelezen deze vakantie. Fijn dat tegenwoordig bijna elk hotel en hostel wel een soort bibliotheek heeft. Daar kan je boeken achterlaten of ruilen met andere boeken. En gelukkig zaten er een aantal keer een paar mooie nederlandse boeken tussen.

Morgen ga ik mijn snorkelmaar eens uit mijn backpack vissen en kijken of er wat te zien valt hier. Door de regen schijnt het zicht wat minder te zijn, maar valt te proberen.

1. Je grote broer:
    16 augustus 2012
    Je ziet daar altijd meer met snorkelen dan op de Vinkeveense plassen!!! :-)
  2. Marc:
    16 augustus 2012
    Klinkt niet verkeerd, hangmat kokosnoot.
  3. Annette:
    16 augustus 2012
    Laatste berichtje, voor mijn vakantie. Jij bent echt aan het genieten, volgens mij. Jammer dat we tot september moeten wachten om bij te kletsen! Goede reis naar huis gewenst en een hele grote knuffel.