Ubud, woensdag 24 augustus

24 augustus 2011 - Ubud, Indonesië

De backpack staat al weer klaar voor de volgende trip. Maar eerst nog even een stukje schrijven over de afgelopen dagen.

Zondag naar Tanah Lot was erg leuk. Om 14.00 werd ik opgepikt door Marte, onze chauffeur voor de dag. Na ook Louise opgepikt te hebben vertrokken we. De eerste stop was bij de Family tempel. Daarna door naar Tanah Lot. Een tempel die op een rotst staat met de zee op de achtergrond. De bedoeling was om daar de zonsondergang te zien. Na wat rondgelopen te hebben en de tempel van verschillende hoeken bekeken te hebben (en op de foto gezet te hebben), zochten we een terrasje op met mooi uitzicht op de tempel, de zee en de ondergaande zon. Ik besloot dat het ook de perfechte tijd en lokatie was voor een lekkere cocktail. Genietend van mijn Bali coktail, geserveerd in een kokosnoot, genoot ik zo van het uitzicht en de ondergaande zon.

Maandag 22 augustus ben ik met Marte op pad geweest in de omgeving van Ubud. Eerst heb ik een magische dans voorstelling gezien. Erg vaag maar wel komisch. Toen door naar wat batikshops, een wajangpoppenshop, schilderijtjes en een koffieplantage. Wat daar leuk was, was dat je 8 kleine glaasjes kreeg voorgeschoteld om te proeven, zowel koffie als thee en chocolademelk. Erg lekker. Je kon er ook speciale koffie proberen, ben de naam even kwijt, maar dat is koffie waarvan de koffiebonen eerst worden opgegeten door een marter achtig beest. Dat wordt verwerkt in zijn darmen, poept ie weer uit en dit wordt vermalen tot koffie en kan je dus drinken. Is een delicatesse hier. Heb er toch maar voor bedankt.

Daarna heb ik gelunched bij een restaurantje met uitzicht op de Kintamani vulkaan. Wat een schitterend uitzicht!!!

Op de terugweg zijn we nog gestopt bij de Holywater tempel. Erg mooi, veel water en lokals die onder de waterspuiters doorlopen na gemediteerd te hebben. Elk waterspuiter staat symbool voor iets en brengt geluk, reinheid enz. Bijzonder om te zien. Net als bij Tanahlot. Er hangt echt een soort sprituele sfeer omheen, ondanks de vele mensen of misschien juist wel door de vele mensen, waaronder ook lokals.

De afsluiter van de dag was de Olifantentempel, in een rots. Bijzonder dat het sinds de 11 eeuw nog zo goed bewaard is gebleven.

Gisteren heb ik een ochtendwandeling gemaakt door de rijstvelden met een vogelkenner. Zij wist ongelovelijk veel te vertellen over de natuur, de vogels, de gewoontes, de rijstvelden. Erg leuk. En wat zo fijn ook was, was dat het die nacht geregend had (ik heb echt even liggen luisteren naar het geluid en liggen denken wie er zo vroeg al de tuin aan het sproeien was, tot ik me realiseerde dat het dus regende... hahaha te lang geen regen meer gezien en gehoord. ). Tijdens de wandeling was het dus nog steeds erg bewolkt en lkker koel. Ideaal voor een wandeling. Terug in Ubud heb ik me laten verwennen in een spa. Eerst een massagem toen een scrub, yogyurt behandeling, bad met rozeblaadjes en pedicure en manicure. Heerlijk. Voor mijn gevoel heb ik er een dag doorgebracht. Mijn huid voelt ook echt heerlijk zacht.

Savonds voor het laatst met Louise samen gegeten en nu dus klaar om naar Nusa Lembongan te gaan, en eilandje in het zuidoosten van Bali. Moet erg mooi en niet toeristisch zijn, dus ben erg benieuwd. De taxi komt me zo halen om me naar Sanur te brengen. Daar de speedboat die me in 30 minuten naar het eiland brengt. Daar zal ik waarschijnlijk 4 nachten blijven, dan terug naar Sanur om naar Jimburan gebracht te worden. Een strandplaats vlakbij het vliegveld. En dan zit de reis er langzaam op.... maar eerst nog genieten op het strand en lekekr snorkelen!! Heb er alweer helemaal zin in!