Kaapstad deel 2 11 augustus 2010

11 augustus 2010 - Cape Town, Zuid-Afrika

Inmiddels is het alweer onze laatste nacht in Kaapstad. Voor wie trouwens nog niet weet wie " we" is.: Ik reis samen met Marcel door Zuid Afrika. En dan niet mijn broer Marcel. Marcel en ik hebben elkaar een paar maanden geleden ontmoet en wilden beiden wel eens een keer naar Zuid Afrika. Zo is het idee ontstaan om samen te gaan.

Maandag hebben we een wijnroute toer gedaan. Met gids Feirn zijn we 4 wijnfarms afgegaan waar we veeeeeel wijn hebben geproefd. Bij de laatste ook Champagne. Erg lekker allemaal. Was ook erg blij dat ik zelf niet meer hoefde te rijden. :)

Dinsdag zijn we de Tafelberg opgegaan. Vanuit Kaapstad heb je daar vaak almooi uitzicht op (als hij niet in de wolken hangt...). Er was ons vertelddat als je vanaf het balkon goedzicht op de berg hebt, je er beter snel heen kan om je kans te grijpen. Vanaf dinsdag is het weer een stuk beter. Zon en een blauwe hemel. Dus op naar de Tafelberg. Eerst deed de kabelbaan het niet ivm te veel wind. Een kwartier later begonnen ze echter toch te gaan. Beetje hoog... maar we kwamen boven. De kabelbaan zelf had aan alle kanten ramen en draaide ook nog eens rond zodat iedereen elk uitzicht een keer had. Eenmaal boven genoten van een ongelovelijk mooi uitzicht. Heel Kaapstad kon je overzien en de zee.

Na de Tafelberg zijn we naar Waterfront gewandeld. Dit is het luxere gedeelte van Kaapstad met veel winkels en restaurants. We hebben even geshopt en toen een zeilboottocht gemaakt tijdens de zonsondergang. Was erg mooi om Kaapstad vanaf zee te zien. We hebben zelfs nog 2 walvissen gezien. :)

Vanmorgen gingen we met een gids de townshiptoer doen. Of te wel de sloppenwijken van Kaapstad in. Op de terug weg waren we er allebei een beetje stil van. Erg indrukwekkend. Voorafgaand museum Sixsth District bezocht en veel uitleg gekregen van de gids. Hij verzekerde ons ook dat de lokalen het niet ervaren als een mensensafari, maar ons zouden verwelkomen, omdat het toerisme hen helpt hun situatie te verbeteren. Toch blijft het heftig om hun huizen in te gaan en rond te kijken hoe ze leven. In totaal hebben we 4 of 5 townships bezocht en zijn we in verschillende huizen binnen geweest. Ook hebben een groep kleuters voor ons gezongen. Echt een bijzondere ervaring. Wat hebben wij dan toch veel luxe....

Vanmiddag zijn we op autojacht gegaan, of te wel we hebben een auto gehuurd. Morgen verlaten we Kaapstad en gaan we via Kaap de Goede Hoop naar Hermanus. Daar zullen we waarschijnlijk 2 nachten blijven en hopen we onder andere nog veel walvissen te spotten. :)

Ik ben erg benieuwd hoe ik het rijden ga ervaren. Zal wel even wennen zijn met het stuur aan de rechter kant en links rijden....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja Polman-Roelofsen:
    11 augustus 2010
    Wat leuk alweer een bericht, als je uitgereist bent( als dat al ooit zal gebeuren) moet je maar eens overwegen om alle verhalen te bundelen en er een boek van te maken met reisverhalen. Ik vind trouwens dat je een leuke manier van schrijven hebt!
    Heel beeldend. Geniet van alles maar doe voorzichtig!
    Lieve groet, Marja Polman-Roelofsen