Jakarta, Indonesie 2 augustus 2011

2 augustus 2011 - Jakarta, Indonesië

Mijn eerste bericht uit Indonesie!

Zondag ben ik door mijn ouders naar Schiphol gebracht. Met inchecken was het best druk, maar verder ging het snel.

Na alvast indonesische rupies geregeld te hebben, heb ik als miljonair (de rupies zijn zo weinig waard dat ik aan briefgeld 5 miljoen op zak had) mijn ouders uitgezwaaid. Of zij mij dan vooral.

Tot Dubai zat ik luxe bij de nooduitgang. We kregen een menu kaart, niet dat er wat te kiezen viel, maar je kon je in iedergeval alvast voorbereiden op het eten. De tafel zat verstopt in de armleuning en het beeldscherm kwam te voorschijn uit de stoelpoot. Samen met het stel naast me hebben we naar beiden lopen zoeken.

In Dubai moest ik overstappen. Dat was best een lange tijd wachten, bijna 4 uur. En koud dat het daar was!!! De airco draaide enorme overuren. Gelukkig is het me gelukt om wakker te blijven. Mijn eerste boek heb ik alweer uitgelezen...

Maandag middag Indonesische tijd kwam ik aan op het vliegveld. Al vrij snel had ik mijn visum te pakken, het vliegtuig zat vooral vol met Indonesiers, dus daar hoef je niet op te wachten.

Mijn bagpack liet wel een tjd op zich wachten... Even een flashback naar Mexico waar ik ooit mijn backpack even kwijt ben geweest. Steeds meer mensen vertrokken met hun bagage. Blij was ik dan ook dat ik eindelijk mijn groene gevaarte aan zag komen (ik stop mijn backpack altijd in een grote groene tas, dan valt ie lekker op).

En toen nog eens door de controle en stond ik eindelijk buiten. En dan is el vliegveld hetzelde. Buiten staan zwermen taxis op je te wachten en iedreen roept naar je.

Na 18.00 kwam ik dan toch in mijn hotel, moe maar voldaan. ik was in Indonesie.

De eerste avond eigenlijk niet zo vee gedaan. Ik was nogal moe van de reis en had amper geslapen. wel lekker gegeten en een voorproefje gekregen van wat ze hier eten als de ramadan voorbij is. Lekkere hapjes en anders dan die ik ken van de marokanen en turken in Nederland.

Vandaag ben ik aan de wandel gegaan door Jakarta. Wat een hitte!!! Syl wilde de zon voelen, nou dat is al gelukt!!! Iemand vertelde me vanmiddag dat het rond de middag vermoedelijk 40 graden zou zijn....Beetje zweet en plak weer, maar in iedergeval niet koud ;-).

Ik heb onderweg een Indonesier ontmoet die aardig engels sprak en een beetje nederlands die me wel een rondleiding wilde geven in de Moskee. Dit is de grootste van Azie. En groot was ie zeker!!! er kan iets van 250.00 man/ vrouw in.

Morgen check ik uit bij het ibis hotel en ga ik verder Java verkennen. De bestemming is nog even onduidelij, maar vanavond hak ik de knoop door waar ik heenga. Ik heb verschillende ideeen.

Voor nu, veel liefs vanuit Indonesie!

Sylvia

1. Marc:
    2 augustus 2011
    Heel veel plezier tijdens je reis, lekker genieten daar.
  2. Papa en mama:
    2 augustus 2011
    Blij te lezen, dat je goed aangekomen bent. Je Lancia is verkocht aan die garage bij jou aan de overkant.Geniet..... en we kijken uit naar het volgende reisverslag. Heel veel liefs.
  3. Marja Polman-Roelofsen:
    4 augustus 2011
    Geniet er van en pas goed op jezelf.
    Ik verheug mij alweer op het volgende bericht.
  4. Papa en mama:
    7 augustus 2011
    Bevestiging en rekening van de beurs begin sept. is binnen. De rekening moet voor 2 sept. betaald worden. Dat kan je dus zelf doen als je terug bent. Er zaten ook flyers bij. Moeten wij daar iets mee doen? Marcel belde net met het bericht, dat alles goed is met je, maar dat je nergens kunt internetten. Heel veel liefs!!
  5. Annette:
    8 augustus 2011
    Hoi hoi,

Nou ben ik toch een beetje jaloers hoor. Zon en warmte. Hier is het regen en koud, nog geen 20 graden. Hoop dat je dit berichtje leest. begrijp dat je neit veel internetcafe's tegenkomt. Mis je hier enorm. Heel druk op het werk en zin om even met je te kletsen. Maarja, als je iemand mist, betekend het dat je om die persoon geeft. Dus, een hele dikke kus van mij. En ik hoop dat alles goed met je gaat!
    liefs Annet
  6. Marc:
    9 augustus 2011
    Voortaan alleen naar landen met veel internet cafe's!