De Galapagos!!!!

21 juli 2009 - Cuenca, Ecuador

Ja ja het is zover.... ik zit op de Galapagos eilanden!!! 15 Juli vloog ik er heen vanaf Guayaquil en ben er nu al weer bijna een week. En het is echt mooi hier!!!! Elke dag krijg ik een gezonde dosis schildpadden te zien :-). En voor een echte schildpaddenfan is dat natuurlijk genieten.

Maar eerst even een terugblik.... Cuenca, daar was ik gebleven met mijn verhaal. Echt een leuke stad. Gezellig, mooie gebouwen, mooie architectuur. En een schitterende omgeving. zaterdag en zondag heb ik vooral cultuur gesnoven. Zaterdag zijn we (Martin, Katrin en ik) met een toer meegegaan om meer te zien van de indianencultuur. Was vooral grappig. Ze zijn nog niet echt gewend dit te doen. Beetje anhandig en erg traag hahaha. Volgens mij zijn we wel 3 keer gaan rusten. Ik weet niet of onze gids daar meer behoefte aan had of dat het er bij hoorde, maar de derde keer was ons er een te veel en zijn we zelf wat rond gaan wandelen.

Zondag zijn we met een gids op pad geweest naar wat lokale marktjes en kleine bedrijfjes waar ze aan huis gitaren, panamahoeden sierraden en andere dingen maken.

Maandag zijn we naar Las Cajas gegaan. Een erg mooi natuurpark vol met meren en bergen. En hoge bergen..... Maar het weer was redelijk goed dus we konden ver kijken. We zijn weer een berg opgeklommen. Niet zo pittig als de Cotopaxi gelukkig omdat we ergens aan de top begonnen, maar evengoed erg hoog. 4000 meter of zo. Het laatste stukje durfde ik eerst niet. Dat was echt op de top met links en rechts een helling omlaag. Uiteindelijk toch gegaan op voorwaarde dat de gids mijn hand vasthield. Doodeng... maar toch gedaan. Martin en Katrin moesten er erg omlachen en hebben me zo op de foto gezet. Als het goed is sturen ze me die later toe. Toen nog een stuk om een meer heen gehiked en een raar bos ingegaan. Raar omdat het rare bomen zijn die scheef groeien. Echt een bijzondere omgeving.

S avonds net als alle andere avonden samen gegeten. Echt gezellig om zio een week met elkaar op te trekken. Emily uit New York zat er meestal ook bij savonds en Miquel uit Caracas ook. De verschillende talen leidde soms tot grappige misverstanden. De grappigste was met Emily en Katrin. Emily is nogal bang ziek te worden van het eten in Ecuador. Daar zaten we haar al wel mee te plagen. Na onze toer met de indianen, vroeg ze ons hoe het was geweest en wat we hadden gegaan en gegeten. Katrin vertelde dat we Mais hadden gegeten. In het Engels klinkt dat als mice, of te wel muizen...... Emily wilde niet meteen geshokt reageren en provbeerde neutraal te blijven, maar vond ons ondertussen maar raar dat we dat hadden gegeten. Pas een uur later ontdekte we het misverstand. We hebben er erg om gerlachen met zijn allen.

Dinsdag 14 juli zijn we met onze baggage en al op pad gegaan naar Ingapuerca (of zoiets), Incaruines. Nadat we onze backpacks gedropt hadden bij het museum zijn we met een gids  rond gaan lopen. Helaas was het slecht weer. Verder wel interessant en een mooie omgeving. Daarna door naar Guayaquil. Wat bizar was, was dat binnen een uur met de bus de omgeving totaal veranderd was. Van kouder berglandschap naar tropisch klimaat en tropische planen, mensen in korte broeken en zonder t-shirts ipv met een poncho en trui... zon....

Guayaquil was weer erg warm. Nog warmer en vochtiger dan de vorige keer. We besloten met zijn drieen een kamer te delen aangezien het toch maar om een nachtje ging. De volgende ochtend vlogen we naar de Galapagos. Helaas niet in het zelfde vliegtuig. Martin en Katrin naar Isla Santa Cruz, waar we nu dus weer samen zijn en ik naar Isla San Cristobal.

Morgen meer.... tijd voor een cocktail ;-)

Liefs Syl