Cuenca

12 juli 2009 - Saquisilí, Ecuador

Hoi allemaal,

Het is geloof ik al weer even geleden dat ik geschreven heb.... Vanuit Mindo ben ik naar een lodge geweest -Bellavista (betekent mooi uitzicht)- waar geen internet was. Vandfaar door naar Mishuali waar wel internet was maar zo tergend langzaam dat ik geen zin meer had om te schrijven en toen naar Baños waar ik het te druk had voor internet hahaha. Nu zit ik dus inmiddels in Cuenca en heb ik maar eens tijd gemaakt om in iedergeval even te laten weten waar ik ben en dat alles goed met me gaat! Ik geniet nog steeds en heb een leuk stel uit duitsland ontmoet waar ik mee optrek.  We vinden de zelfde dingen leuk en hebben een aantal toers geboekt samen. Erg leuk. Morgen of overmorgen zal ik meer schrijven over de afgelopen dagen.

Leuk om jullie reacties te lezen!! Feliciteer oma en Karim nog alsnog namens me en geef oma maar een dikke knuffel. Zeg maar dat ze zich geen zorgen hoeft te maken, alles gaat goed en ik vermaak me prima!!! Oja en Karim ook nog gefeliciteerd met zijn diploma!!

Carla; doe de groeten terug aan Edwin, grappig dat je hem tegen kwam!!

Paul en Astrid; jullie ook een hele fijne vakantie toegewensd!!

Marcel, jouw vakantie komt inmiddels ook wel erg dicht bij! Geniet ervan en zorg dat papa en mama weten hoe ze mijn blog kunnen lezen en kunnen reageren voor je weg gaat!!!

Oja Annet, het nieuws over Michael Jackson is hier ook voorbij gekomen. Was toen ik in Cotopaxi in het hostal zat. Iemand vertelde het en iedereen reageerde met; je maakt een grapje, dat kan niet... maar bleek dus wel zo te zijn. Best raar dat de wereld doorgaat terwijl je zo ver weg bent....hahaha.

Oja nog even iets over het weer (zal niet te lang mopperen). Volgens mij hebben jullie vorige week beter weer gehad dan ik hier.... Het regenseizoen liet goed van zich weten... Sowiezo ga ik van het ene uiterste naar het andere uiterste..... In Quito was de temperatuur redelijk, rond de 20 graden, dan weer droog dan weer nat. In Quilotoa was het een stuk frisser, ligt dan ook hoger en zon dan weer bewolkt. Wel al  meer kleding aan. Toen naar de cotopaxi. Daar was het echt koud.... Liep de hele dag met 2 broeken aan en 4 lagen bovenkleding. Bovendien was er in het hostel geen electriciteit. Wat ook wel weer wat knussigs had. Zo was er in de huiskamer een openhaard die steds brandde met heerlijke neerplof banken er om heen. Savonds werden de kaarsen aangestoken en in de kamers een kacheltje aangestoken en ook kaarsen zodat je slaapkamer toch wel behaaglijk was. Wel appert zo met de kaarsverlichting. Soms sprong de agregator aan en hadden we even muziek!  dan was er altijd wel iemand die een poging op de gitaar waagde. En er werden heel wat spelletjes gespeeld. Vanuit Cotopaxi met al die lagen kleren aan naar Mindo. Dat ligt lager en is dus weer warmer. Dat ik daar aan kwam brak het zweet me uit.... Overdag, zeker als de zon scheen lekker temperatuurtje, 20 graden of zo, savonds een stuk frisser. Bellavista lodge lag weer hoger en dus kouder maar wel droog gelukkig. In Mishuali was het weer een stuk warmer en over het algemeen ook wel droog. In Baños heeft het bijna alleen maar geregend. En als het niet regende was het erg bewolkt en zag je de vulkanen en bergen er om heen nog niet. Hier in Cuenca zag ik voor het eerst weer blauwe lucht gisteren tussen de wolken en vandaag een heerlijke stralende zonnige dag!!!! joeppie!!! Nu maar hopen dat het de komende dagen zo blijft.

Voor nu weer even gedag, ik heb trek en ga avond eten. Liefs!!!!

Syl

1. Je grote broer:
    12 juli 2009
    Lieve Sylvia,
    Fijn, dat we vanmorgen weer een berichtje van je hadden. Vandaag hebben we de verjaardag van oma hier gevierd. Was heel gezellig en je moet van iedereen de hartelijke groeten hebben. (oma, Jose, Jack, Kathleen, Rosa, Lucien, Truus en Adri, Anneke en Gerrit, tante Wil en oom Simon. Marcel was er ook de hele dag. Henk en Astrid zijn op vakantie. Gisteren kwamen Bianca en de kids even langs; ze hadden een verjaardag in Zaandam. Ook de groetjes van hun. Groetjes en heel veel liefs van papa en mama.