Veilig aangekomen en alweer in Quito

18 juni 2009 - Quito, Ecuador

Dinsdag om 19.10 zat ik dan in het vliegtuig naar Madrid. Hier was ik al voor ik het wist. In Madrid moest ik overstappen. Hier had ik ruim 2 uur de tijd voor dus dat verliep prima. Allen met het vliegveld zelf ging het wat minder, het regende er nogal hard en het dak was er niet zo goed tegen bestemd, gevolg..... overal natte vloeren en bordjes met slipgevaar.

Eenmaal in de goede gate ontmoette ik Kerry uit Amerika. Zij bleek inmiddels op de Galapagoseilanden te wonen en les te geven aan de kinderen daar. Erg leuk om alvast tips te krijgen van haar en we hebben afgesproken dat ik haar ga op zoeken als ik er ben. De vlucht naar Ecuador zelf was trouwens net een lachfilm. Samen met Kerry was ik zo ongeveer de enige toerist. Verder zaten er dus bijna alleen ecuadoriaanse families. Met heeeeeel veeeel bagage. Voor iedereen zat waren we zo 3 kwartier verder. En maar proppen allemaal en op zoek naar bagageruimte waar hun handbagage (soms echte hele koffers en grote tassen) in paste.

Na een vlucht van ongeveer 17 uur kwam ik dan aan in Guayaquil, Ecuador. Het was inmiddels 5 uur smorgens daar. Snel de taxi in op zoek naar mijn hostel en mijn bedje in. Na wat draaien en dutten werd ik rond 8 uur wakker. Tijdens het ontbijt kwam ik een groep tegen die ook het centrum ging verkennen. Ik heb me bij ze gevoegd. Met zijn allen, een meisje uit Noorwegen, 2 vrienden uit Canada, en 3 amerikanen al met al een opvallende groep. We werden overal bekeken en er werd volop getoeterd. We kozen voor de avontuurlijke route, namleijk met de stadsbus. In ene waren wij de toeristische attractie ipv de stad zelf.  Na een lange hobbelige rit kwamen we aan bij Parque Iguana, of te wel |Leguanen park. De naam verrad al waarom... echt overal waar je keek liepen, lagen en zaten leguanen. En ze zijn ook nog eens erg fotogeniek! Daarna liepen we naar el Malecon, de boulevaart van Guayaquil zeg maar. Deze zijn we helemaal afgelopen tot we bij Las Penas kwamen. Een erg leuk wijkje dat tegen een rots opgebouwd is. Veel trappetjes op dus, maar zeker de moeite waard. Elk huisje heeft zijn eigen pastel kleur en een geweldig uitzicht op de stad en rivier. Helemaal bovenaan was het uitzicht helemaal super. Meteen heel wat fotos geschoten. Na een borrel terug naar onze Hostel gegaan. Na een klein uuurtje Siesta (de jetlag hakte er bij mij we aardig in...) zijn we met zijn allen sushi gaan eten. Voor nog geen 10 dollar heb ik de beste sushi ever gegeten.

Vanmorgen, 18 juni, heb ik iedereen gedag gezegd en het vliegtuig naar Quito gepakt. Na ruim een halfuur landden we al (met de bus doe je er ongeveer 10 uur over...). Taxi weer in en zit nu dus in De secret Garden ergens in Quito. Ik heb al wat rondgelopen en ga zo avond eten. Vanavond komt er live muziek hier dus ben benieuwd...

1. Je grote broer:
    20 juni 2009
    Lieve Sylvia,

We hebben alles gelezen, fijn dat de reis goed is verlopen. Leuke foto`s! Met wat hulp van Marcel en zijn E-mailadres kan ik nu wat typen.
    Allereerst, heel belangrijk, Karim is geslaagd.We zijn heel blij voor hem, maar zeker ook voor Jose. We genieten van jouw tuinplanten, je eten en je drinken [rosebier]. Verder geen nieuws. Geniet van alles en heel veel liefs van papa en mama.