Isla Holbox-Cancun-Chetumal-Corozal

26 juli 2015 - San Ignacio, Belize

Zondag 19 juli lag er een uitdaging voor de deur: In een dag Belize bereiken. Om 5.00 ging de wekker. Om 5.30 werd ik opgehaald door een golfwagen taxi en om 6.00 zat ik in de ferry. So far so good. Vanaf Chiquila 3 uur met de bus naar Cancun. Daar hadden ik alle tijd om uitgebreid te ontbijten om vervolgens een 6 uur durende rit te maken naar Chetumal. Gelukkig was hetgeen top bus met stoelen die achterover kunnen en hadden ik ook nog eens de mazzel dat er niemand naast me zat. Ik heb heerlijk geslapen. Eenmaal in Belize verlang ik terug naar dit soort bussen. Hier moet je het doen met afgedankte schoolbussen.
In Chetumal aangekomen voelde ik me van het bekende kastje naar de muur gestuurd toen ik uitzocht hoeven de grens over kon naar Belize. Uiteindelijk maar gewoon een taxi genomen. Voor ik het wist was ik bij de grens. Even in de rij voor een stempel in mijn paspoort en ik was in Belize! Aan de andere kant van het kantoortje stonden bussen klaar om naar Corozal te gaan. Kortom het was gelukt om in 1 dag ongeveer 450 km af te leggen.
Welkom in Belize.