Suchitoto, 29 juli 2012

29 juli 2012 - Suchitoto, El Salvador

Hoi Hoi,

Inmiddels in Suchitoto aangekomen en geslapen.

Maar eerst even terug naar San Salvador. Vrijdag ben ik samen met John, een amerikaan naar Joya de Ceren geweest. Dit is en oud stadje dat net als Pompai onder as is bedolven. De reis er naar toe was nog het leukst. De ene na de andere verkoper kwam de bus in, van pillen die kennelijk tegen alles helpen, tot oogdruppels, cds, fruit, chips tot een dominee. Je hoeft hier geen winkel in om iets te regelen.

Joya Ceren was ook wel interessant, maar een stuk kleiner dn ik had verwacht en nergens borden met uitleg. Dus je staat eignlijk gewoon naar een kuil te kijken en je af te vragen wat het is of juist meer een berg met gaten erin. Goed voor de fantasie, :-)

Gisteren heb ik een beetje uitgeslapen en toen de bus naar Suchitoto genomen. Ik was er voor ik er erg in had, terwijl het toch bijna ander half uur rijden was. Er was weer vele te zien in de bus en het uitzicht buiten was ook mooi. Zo groen allemaal en heuvels en dorpjes.

In Suchitoto aangekomen ben ik eerst even gaan lunchenen toen op zoek naar een hostel. DAt was wat lastiger. Het is weekend dus ook de salvadorianen trekken er op uit. Uiteindelijk toch een leuke kamer gevonden. Lekker goedkoop en wat basic, geen airco, maar prima verder. Heb voor de zekerheid wel mijn muskietennet opgehangen, dus slaap nu in een soort tentje. De kamer is beveiligd met een houten deur en een hekwerk ervoor. Dat maakt het in en uitgaan wat lastig. Ik heb 2 sleutels nodig en een hangslot. Qua veiligheid niet eens nodig, maar is om de boel af te kunnen skuiten en toch de wind lekker binnen te laten door alleen het hek te sluiten. Voor de zekerheid sluit ik toch maar beiden. Als het lukt tenminste. Gelukkig is de eigenaar erg vriendelijk en bhulpzaam en is steeds paraat als hij me ziet aankomen.

Gisteravond heb ik eerst frnse crepes gegeten en toen een spaans theaterstuk gekeken, opgevoerd door jongeren uit de arme gezinnen uit de buurt. Was grppig om te zien en ze speelden goed, maar het spaans toch wat te hoog gegrepen voor mij.

Vanmorgen al vroeg uit de veren, want om 6.00 trok ik er met een gids op uit om in Lago Suchitoto rond te varen en vogels te spotten. Het duurde even want ik kwam mijn kamer niet uit. Leuk al die sleutels en sloten, maar het is net een bunker. Hihi voelde me weer lekkker handig. Gelukkig had de eigenaar het door en kwam me redden en hielp me ontsnappen uit mijn bunker. Hij zal zich wel een echte held gevoeld hebben hahaha.

Het meer is erg mooi en vooral zo rustig!!! Je hoort alleen de vogels. Geen toerist verder te bekennen. Wel bijzonder.

Zojuist lekker ontbeten en nu dus aan het schrijven geslagen. Straks even een lekker middagdutje doen en dan naar een waterval en galeries bekijken. Dit dorpje staat bekend om zijn kunst.

Hasta luego!

1. Papa en mama:
    30 juli 2012
    Lieve Sylvia, Sorry voor deze late reaktie, maar we hebben je 2 verslagen eindelijk gelezen. Gelukkig hebben we wel al kunnen sms-en. Wat heb je in die paar dagen al weer veel gezien en gedaan. Het is of we naar "Drie op reis" hebben gekeken, maar dan zonder beeld. Doe voorzichtig en geniet! Heel veel liefs.